Winkelwagen

Studiedag door Resie Moonen

Zaterdag 2 december 2023

Middelen uit het plantenrijk

Middelen uit het plantenrijk, namelijk de plantenfamilie van de Boraginaceae, en in de middag het moois wat minder bekende middelen uit andere plantenfamilies te bieden hebben. Fascinerende middelen, gepresenteerd met video casuïstiek, met duidelijke uitleg, differentiatie en follow-ups.

In de ochtend bespreekt Resie de behandeling van chronisch vermoeidheidsyndroom, longfibrose, M. Kahler en botmetastases bij andere vormen van kanker, hypertensie en jicht, als onderdeel van metabool syndroom.
In de middag: problemen in de gynaecologie, orthopedie, en CLL.

De studiedag omvat een presentatie van casuïstiek en het gezamenlijk uitwerken van de problematiek, evt. in kleine groepjes. Daarna bespreking van de differentiaal diagnose en uiteindelijke behandeling in de volledige groep, gevolgd door korte eenheden van ongeveer 30 minuten uitleg door Resie. Ook daarna veel mogelijkheid voor interactie en uitwisselen van ervaringen.

De presentatie zal achteraf met de deelnemers worden gedeeld.

Dagvoorzitter: Frans Kusse

Tijden: 09.30 - 17.00 uur
Kosten: € 190,-
Locatie: Woudschoten, te Zeist

De AVIG accrediteert deze nascholing met 5 punten HN of IG naar keuze.
De NVKH accrediteert met 1 dag Klassieke Homeopathie

Over Resie Moonen

Resie Moonen is homeopathisch arts en huisarts met meer dan 35 jaar ervaring.

Ze is een gerespecteerd docent in Homeopathie en Integrative Medicine en geeft seminars over de hele wereld. Onderwerpen zijn bijv. complementaire geneeskunde (Universiteit Maastricht) en ook Homeopathie in alle levensfasen: zwangerschap, geboorte, kindertijd, ademhalingsproblemen, vrouwenproblemen, auto-immuunziekten, ouderen en palliatieve zorg. Ook geeft ze seminars over verschillende plantenfamilies en het periodiek systeem, vooral over het gebruik van lanthaniden, en de stadia in het periodiek systeem en in plantenfamilies.

Ze werkte vele jaren als vrijwilliger in BHC (Bhaktapur Homeopathic Clinic), Nepal. Tevens is zij uitgever van artikelen over auto-immuunziekten en het gebruik van lanthaniden, homeopathische zorg tijdens de zwangerschap, bij pasgeborenen en in de palliatieve zorg.

Resie werd als spreker Homeopathie en Integrative Medicine uitgenodigd bij talloze congressen en seminars in onder meer Berlijn, München, Boedapest, Atlanta, New York, Amsterdam, Brussel, Parijs, Slovenië, Zagreb, Toulouse en vele andere plaatsen. Ze geeft lessen en seminars in de Nederlandse, Duitse, Engelse en Franse taal.

Inschrijven voor de studiedag