Winkelwagen

PACH 3

2023 - 2024

• Coördinators

Koos Noordeloos (Nederland) en Bart Lambert (België)

• Locaties

Emmaplein 21, 5211VZ  Den Bosch (NL) en Wijngaardstraat 7, 2390  Westmalle (BE)

• Lestijden

10.00 – 17.00 uur

• Studiebelasting

5 lesdagen op locatie, 4 online mentoravonden van 20:00 tot 21.30 uur, 4 online casuïstiek avonden, 5 dagen (of 10 dagdelen) stage. Zelfstudie: minimaal 3 uur per week

• Kosten

€ 2.150,- voor studiejaar 2023-2024

Doelstelling

Het derde jaar gaat door met theoretische en praktische verdieping voor de behandeling van chronische aandoeningen en daarnaast wordt Materia Medica (geneesmiddelbeelden) gedoceerd.
PACH 3 wordt afgesloten met een examen en de diploma uitreiking.

Na afronding van de driejarige PACH opleiding heeft de Nederlandse arts voldaan aan de eisen om toe te treden tot de Artsenvereniging Voor Integrale Geneeskunde (AVIG), vakgroep Homeopathie.

Voor de Belgische afgestudeerde voorziet de PACH opleiding in een voortzetting met de Dynamis Post Graduate course van Jeremy Sherr.
Tevens kunt u naar de Belgische Faculteit voor Homeopathische Geneeskunde, met de mogelijkheid tot het afleggen van het examen voor het Nationaal erkend Diploma Homeopathie.

Wij starten in oktober met het derde leerjaar van de PACH opleiding (studiejaar 2023-2024).

U kunt zich voor het opleidingsjaar inschrijven als u PACH 1 en 2 met goed gevolg heeft afgerond.

Het is ook mogelijk om één of enkele modules als losse nascholing te volgen.

PACH 3-module 1 op: 14 oktober 2023

Locatie: Den Bosch

Deze eerste lesdag op locatie zal in het teken staan van Polychresten met casuïstiek (bijv. Lyc, Sulphur, Sepia) onder leiding van Wim Roukema en Martien Brands.
Deze dag vindt plaats samen met de PACH 2 studenten

PACH 3-module 2 op: 25 november 2023

Locatie: Westmalle

Tijdens de tweede dag op locatie wordt Hoofdpijn en menstruatiestoornissen (bijv. Puls, Tril, Croc, Foll) behandeld door Resie Moonen.
Deze lesdag volg je samen met de PACH 2 studenten.

Mentoravonden

Online via Zoom

Er zijn vier online bijeenkomsten via Zoom (duur: uur tot anderhalf uur per mentoravond) onder leiding van Bart Lambert en Koos Noordeloos.
Hierbij zijn de studenten van PACH 2+3 aanwezig.

Deze mentoravonden van 20.00 – 21.30 uur staan gepland voor:

9 november 2023
14 december 2023
15 februari 2024
25 april 2024

Online casuïstiek uurtje

Online via Zoom

Er zijn vier online bijeenkomsten via Zoom (duur: uur per casuïstiek avond) onder leiding van Bart Lambert of Frans Kusse.
Hierbij zijn alle studenten van PACH 1+2+3 aanwezig.

Deze casuïstiek avonden van 20.00 – 21.00 uur staan gepland voor:

16 november 2023
25 januari 2024
29 februari 2024
11 april 2024

PACH 3-module 3 op: 13 januari 2024

Locatie: Den Bosch

In Den Bosch kom je samen voor een Repertoriumdag onder leiding van Huib Wijtenburg. We behandelen het hoofdstuk: MIND.
Er zal casuïstiek worden besproken en vragen over de lesstof in de online video's kunnen dan worden gesteld.
Deze lesdag volg je samen met de PACH 1 en 2 studenten.

PACH 3-module 4+5 op: 22 + 23 maart 2024

Locatie: Westmalle

Vrijdag 22 maart

In de ochtend volgt theorie Organon De geneesmiddelproef + een korte gezamenlijke proving met inventarisatie onder leiding van Marie-Louise Oosterloo.
De namiddag zal Resie Moonen voor haar rekening nemen met onderwerpen als huil/kramp babies en ook hoe je om kunt gaan met kleine kinderen die erg op vaccinaties reageren.
Dit is voor de PACH 1+2+3 studenten tegelijkertijd.

Zaterdag 23 maart

PACH 2 en 3 komen samen voor een lesdag van Resie Moonen: casuïstiek en materia medica over Lanthanides (enerzijds mensen met auto-immuunaandoeningen, maar ook kinderen met ADD, ADHD, autisme en dyslexie).

5 dagen stage

Locatie: ZELF EEN PRAKTIJK KIEZEN

In het derde jaar dien je 5 dagen (of 10 dagdelen) stage te lopen bij een homeopathisch arts; deels passief (meekijken), deels actief (zelfstandig anamnese afnemen).

De cursisten nemen zelf contact op met een stagebegeleider.

Er wordt van je gevraagd het in theorie geleerde, in de praktijk te brengen en te oefenen. Het betreft meekijken (passief) en actief zelfstandig oefenen nieuwe patiënt en nabespreken met stagebegeleider.

Een belangrijk onderdeel van de stages is de verslaglegging: overzicht van de stage en 2 uitgeschreven consulten. Dit dien je ter beoordeling in te leveren.

11 mei 2024

Locatie: nog niet bekend

Je kunt deelnemen aan dit extraatje in het PACH programma: een plantenwandeling onder leiding van een professionele gids en An Debyser in een natuurgebied om planten te leren kennen.

Doel is vooral gezelligheid en de andere PACH studenten en homeopaten te ontmoeten. Familieleden zijn bij deze dag van harte welkom!

Nadere informatie volgt t.z.t. op de homepage en per mail.

Examen: 1 juni 2024

Examen PACH 3  - o.l.v. Bart Lambert en Koos Noordeloos

Dit vindt schriftelijk plaats op locatie te Den Bosch. Je wordt t.z.t. nader geïnformeerd per mail.

Inschrijven voor PACH 3